Lingon har sitt ursprung från Norrland där bäret Lingon är väl förekommande. Operatören skapades eftersom grundarna såg ett stort behov av en seriös och innovativ mobiloperatör i Sverige.
Just nu har Lingon 6 olika mobilabonnemang där fria samtal och SMS/MMS alltid ingår, det enda som skiljer dem åt är mängden surf. Hos Lingon kan man beställa ett abonnemang med allt från 2 GB till 32 GB surf.
Lingon är en ny mobiloperatör på den svenska marknaden. Det finns många operatörer på marknaden vilket gör att de har en stor konkurrens. Deras stora fokus ligger på personligheten.
De vill vara personliga och få alla sina kunder att få sin röst hörd. De lyssnar alltid på feedback sett till vad de kan göra bättre för att få sina kunder att bli så nöjda som möjligt.
Lingon hyr in sig i Tele2.s nät vilket innebär att du med ett Lingon abonnemang kommer ha precis samma täckning som med ett mobilabonnemang från Tele2. Operatören Lingon kommer från Norrland där det är vanligt att täckningen brister. Av den anledningen valde Lingon att hyra in sig i Tele2:s prisvinnande mobilnät.
Du kan komma i kontakt med Lingons kundtjänst via telefon eller mail. Telefonsupporten har öppet mellan 10.00 – 17.00 med lunchstängt mellan 12.30 – 13.00. På sajten förmedlas inte huruvida detta även gäller på helger.
Det finns många mindre operatörer som saknar kundtjänst via telefon eftersom det är en kostsam investering för en operatör. Istället brukar de ha chatt tillgänglig på sajten. Lingon har alltså istället valt att investera i kundtjänst via telefon och strunta i support via chatt.
Du kan också maila Lingon där de förmedlar att de svarar dig så snart de kan. På sajten finns också diverse guider för vanliga problem och frågor såsom hur man spärrar sitt SIM-kort, hur man säger upp sitt abonnemang och vart man hittar sin PIN- och PUK-kod.
För närvarande har Lingon ingen webshop där du kan beställa en mobiltelefon tillsammans med ditt abonnemang. Det kommer dock enligt webbsidan att släppas inom kort. Fram tills dess går det att ringa Lingons kundtjänst för att beställa en hårdvara tillsammans med abonnemanget.
Som kund hos Lingon kan du med ditt abonnemang surfa precis som hemma när du befinner dig inom EU. Många operatörer låter dig surfa i utlandet men med ett begränsat antal GB. Lingon låter dig använda hela din surfpott.
I alla Lingons abonnemang ingår alltid Wi-Fi samtal. Det möjliggör att du kan ringa och ta emot samtal när du saknar mobiltäckning. Du ringer istället över Wi-Fi. När du slagit på tjänsten Wi-Fi samtal i din telefon kommer du kunna prata i mobilen överallt förutsatt att du är ansluten till ett fungerande Wi-Fi.
Lingon är en operatör man än så länge inte hört så mycket om. De håller på att etablera sig i Sverige där de delvis har sitt fokus på att utveckla sin webshop där man utöver abonnemang även ska kunna beställa hårdvara tillsammans med abonnemanget.
Det finns en del nackdelar med Lingon, dels deras låga surfmängd i deras abonnemang. Det högsta abonnemanget erbjuder enbart 60 GB surf. Man får heller inte speciellt mycket surf för priset om man jämför med andra operatörer. Det märks att operatören inte är speciellt utvecklad än, det finns en del förbättringspunkter Lingon bör jobba på.
Nedan besvarar vi de vanligaste frågorna vi får om mobilabonnemang från Lingon.
Mobilkoll.nu är en helt självständig reklamfinansierad webbportal. Flera av de erbjudanden som visas här erhåller vi ersättning för.
2024 © Dofollow Media AB, org nr: 559319-3989
Genom att använda Mobilkoll.nu godkänner du vår cookie policy